Visa Vanliga  Prylshoppen.

Katalog

Ålderskrav
Kunder som är över 18 år får handla hos oss. Vi kräver att du anger ditt personnummer vid registrering av nytt konto. Om du är under 18 år kan du därför inte handla hos oss.

Vi vill upplysa er om, att använda en annan persons personuppgifter anses som brott enligt svensk lag. Se Brottsbalken, 14 kap. Om förfalskningsbrott.

Vi förutsätter att alla personuppgifter är regelrätt angivna. Vi är således i god tro om detta, följaktligen kan, Föräldrabalken 9 kap. Om underårigs omyndighet, 7 § 2 stycket, bli aktuellt vid eventuella oklarheter från vårdnadshavare. Se Lagen.nu

Skulle du som kund lämnat oriktig information vid registrering har vi rätt att stänga av eller avsluta sådan Kunds konto med omedelbar verkan.


Anonymitet- Sekretess?
Era personuppgifter används enbart i det syfte att kontrollera att ni är berättigade att handla av oss. Vi behandlar era personuppgifter med högsta försiktighet. Självklart kan ni när som helst be att vi tar bort ert konto och radera alla era uppgifter. Detta genom att skicka oss ett mail om borttagning av ditt login från vårt system. Vi tar då direkt bort kontot. Märk även att vårt säte finns inom Sveriges gränser, inom EU, vi är således inte skyldiga att förse statliga (offentliga) institutioner med information och data beträffande våra kunder.


Fraktkostnader
Prylshoppen.se skickar alla sina försändelser som brev. Vi skickar din order nästan var som helst i världen.
Fraktkostnaden är nästan alltid 29kr och 69kr tillkommer vid postförskott. Om du handlar för över 998kr så bjuder vi på fraktkostnaden.

Förskottsinbetalda order skickas normalt som 1:a-klassbrev och är ej försäkrade och ej sökbara. Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. I vissa fall så kan dock leverans ta upp till 14 dagar. Vi rekommenderar Postförskott för en snabb och säker leverans.

Leveranstid
- Hur snabbt skickas min beställning?
Den skickas oftast samma dag som vi tar emot den. Ni erhåller alltså oftast era varor dagen efter lagd order. För att ni ska vara helt säkra på att er order skickas samma dag så bör ni slutföra den innan kl. 12:00, även om det oftast går bra att lägga den så sent som 17:00. Vi skickar alla ordrar i diskret försändelse utan möjlighet för utomstående att veta vad innehållet är. Paketet bör från det att ordern är mottagen nå dig inom 1-2 arbetsdagar.
Tänk på att order som är lagda med förskottsinbetalning som alternativ inte blir skickade förrän vi ser betalningen på vårt bankgiro, betalning brukar normalt ta 1 bankdag.


- Att tänka på
Det är viktigt att ni anger era korrekta e-postadresser, annars kan vi inte skicka orderbekräftelse, meddela om leveransförseningar eller upplysa ifall någon del av er beställning ej kan levereras. Vid varje beställning hos oss bör ni kontrollera att de angivna adressuppgifterna fortfarande är aktuella.


- Utebliven leverans?
Om leverans uteblir, vänligen kontakta oss så hjälper vi Dig.


- Föravisering
Vi har numera en egen tjänst där vi skickar ut kollinumret för din order så snart som vi har verifierat att det inte saknades någon produkt eller liknande. Kollinumret kan du alltid använda när du hämtar ut din försändelse, glöm ej giltig legitimation och att det enbart är personen som står som mottagare som får hämta ut den, smeknamn kommer också att nekas. Tänk på att förskottsinbetalda order inte är sökbara.

- SMS-avisering & E-postavisering
PostNord har möjlighet att skicka ut en avisering till din mobil eller till din e-postadress när dina varor finns att hämta ut. Välj det alternativ du önskar i betalningsprocessen. Ditt mobilnummer ändrar du genom att klicka här. För att minimera trubbel med svenska PostNord så bör ni uppge numret så kort som möjligt, e.g. 0707123456.
Numera så får du även kollinumret utskickat från oss när din order har blivit packad och klar.
Det är ingen idé att söka förrän senare på kvällen och står det något om ... inlämnade efter sista inlämningstid ... i statusen så kan du ignorera det meddelandet.
Du kan även klicka här för att se status för din försändelse.

Ångerrätt
Obrutna, oöppnade varor i originalskick byter vi om du hör av dig inom 14 dagar från att du mottagit varorna och du behöver inte ange något skäl. Hör av dig till oss innan du returnerar en vara. Returfrakten står du för om inget annat avtalats.
Klicka här för att kontakta oss.
Vi är även skyldiga att informera om Konsumentverkets ångerblankett som du du kan använda om du vill, men du måste inte:
https://www.konsumentverket.se/contentassets/c78f43844da74c7786821d8d12a98b5a/angerblankett_konsumentverket_150817.pdf
För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.


Betalning
Betalning kan ske mot postförskott eller mot förskottsinbetalning. Betalning sker enbart till vårt bankgirokonto som står i din orderbekräftelse. Glöm inte att ange ditt ordernummer som meddelande till din betalning.


Lagret
Alla varor ska finnas i lager, så till vida att det inte står ”slutsålt”. Om något är ”slutsålt”, tar vi bort produkten tillfälligt. Produkter går endast att köpa om dom finns på lager.


VIKTIG INFORMATION
Reservation
Vi reserverar oss för eventuella fel i texter, bilder och slutförsäljning. Vi svarar gärna på alla frågor, tveka inte att kontakta oss. Se under rubriken ”Kontakta oss”.

JH Avanti AB

Produkter som säljs av oss är endast för personer fyllda 18 år. Vi kan inte ansvara för skador och hälsoproblem som användandet av produkterna medför. För hälsorelaterade risker som kan uppkomma vid användandet av våra produkter ber vi er att konsultera läkare.