1. Jag har problem med att använda er sida.
För att kunna använda sidan utan problem så behöver man använda en modern webbläsare, allra helst Google Chrome som du hittar här:
https://www.google.se/intl/sv/chrome/browser/
Eller Firefox, som du hittar här:
https://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new/
Om du tycker om att leva med risker och inte har något emot att en kines kapar din dator/konto/katt & liv så måste du i.a.f. använda minst Internet Explorer 9.
senast uppdaterad - 2013-10-10 03:29:31 |
2. Kan jag betala med BitCoin eller annan kryptovaluta?
Tyvärr så kan vi i dagsläget inte ta betalt med kryptovaluta.
Det kanske dock kan bli möjligt framöver!
senast uppdaterad - 2017-06-28 15:11:33 |
3. "Försändelsen är inlämnad efter senaste inlämningstid och kommer att skickas vidare nästkommande vardag"
Den här statusuppdateringen är mer till för att skapa en rädsla och besvikelse hos mottagaren skulle jag tro, eller mer troligt så har man inte tänkt igenom den ordentligt.
Den betyder att Postens personal har "scannat" in försändelsen efter den tid dom är satt som sista inlämningstid (för kunder). Men försändelsen är ju, uppenbarligen, redan inlämnad så den gäller inte försändelsen i fråga.
Jag har aldrig varit med om att försändelser med det meddelandet har blivit försenade utan dom brukar dyka upp nästa dag precis som vanligt.
senast uppdaterad - 2013-10-10 03:30:16 |
4. Hur gör jag för att hämta ut mitt Postförskott utan min avisering?
Om du söker med ditt kollinummer på posten.se och ser att försändelsen finns på ditt serviceställe så behöver du inte vänta på den vanliga avin om du inte vill.
Det går alltid lika bra att visa upp det kollinummer som du får efter att din order har blivit skickad som avisering. Visa upp kollinumret samt legitimation så löser personalen på ditt serviceställe resten.
senast uppdaterad - 2013-05-04 08:33:03 |
5. Hur skapar jag ett konto med hjälp av mitt Facebook eller Google -konto?
Om du inte har ett konto hos oss redan så skapas ett konto automatiskt med din E-postadress och ditt namn när du trycker på Facebook eller Google -loggan på Login-sidan.
Efter att du har godkänt att vi kan hämta dom uppgifter som uppges så skapas ett konto åt dig som du enkelt kan logga in på genom att bara vara inloggad på Facebook/Google och trycka på respektive logga på Login-sidan.
När registreringen är klar så behöver du även fylla i ditt personnummer och din adress.
senast uppdaterad - 2013-05-04 08:34:04 |
6. Varför kan jag inte logga in med mitt Facebook eller Google -konto?
För att kunna logga in genom att trycka på Facebook eller Google -loggan på inloggningssidan så måste ditt förnamn, efternamn och din E-postadress stämma överens med vad du har angivit på Facebook/Google.
senast uppdaterad - 2013-05-04 08:37:11 |
7. Varför behöver jag ange mitt personnummer?
Ditt personnummer används endast för för att verifiera att du är myndig. Är du under 18 år så får du inte handla av oss.
Vi ser allvarligt på förfalskning eller användning av en annan persons personuppgifter och när det upptäcks så kontaktas vårdnadshavare och eventuellt myndighet.
senast uppdaterad - 2013-05-04 08:43:43 |